onsdag den 9. januar 2008

Til hvad nytte?

December måned er overstået. Nok det mest travle måned jeg nogen sinde har oplevet. Arrangement efter arrangement, som jeg på den ene eller anden måde havde med at gøre eller stod med ansvaret for. Op mod 1.500 forskellige mennesker har været gennem vores kirke i de få uger. Altsammen meget godt, og nogle gode anledninger - men nytter det noget? Det er ikke det, der forandre og forvandler mennesker. Oftes står de blot tilbage med en kulturel - og i bedste fald - en religiøs oplevelse. Jeg forklarer over for mig selv, at det er for at lægge et visitkort i byen, hvor ingen må være i tvivl om, at her er en aktiv og levende kirke. Men nytter det noget?
Jeg skal ærlig indrømme, at jeg bliver træt og længes efter det mere enkle. Aldrig har jeg sovet så meget, som jeg gjorde det i denne juleferie.

Ingen kommentarer: